​FC Jazz ja Euran Pallo solmivat farmisopimuksen
Euran Pallo r.y.Julkaistu: 08.02.2024 20.03

​FC Jazz ja Euran Pallo solmivat farmisopimuksen

FC Jazz ja Euran Pallo solmivat farmisopimuksen

Satakuntalaiset sarjanousijat FC Jazz ja Euran Pallo ovat sopineet yhteistyöstä kaudella 2024 ja solmineet farmisopimuksen. Seurat ovat tehneet viimevuosina yhteistyötä miesjoukkueiden osalta yhteistyöseurasopimuksilla sekä määräaikaisilla pelaajasiirroilla, mutta nyt tulevan kauden valtakunnallisessa Ykkösessä pelaava FC Jazz sekä Kolmosen nousija Euran Pallo halusivat yhteistuumin laajentaa yhteistyön farmisopimuksen muotoiseksi.

Seurojen välisissä keskusteluissa löydettiin nopeasti yhteinen sävel. Tärkeintä oli arjen tekemisen avoimuus ja molemminpuolinen hyöty. FC Jazzin edustusjoukkueen nuorille pelaajille on tärkeää saada peliminuutteja ja Kolmosen Euran Pallon pelaajarinkiin lahjakkaat ja motivoituneet porilaispelaajat tuovat kaivattua laveutta.

FC Jazzin toiminnanjohtaja Tommi Pikkarainen korostaa tehtyä farmisopimusta tärkeäksi poluksi seuran nuorille, jotka ihan vielä eivät taistele vakituisesta peliajasta Ykkösen joukkueessa.

- Heti ensimmäisestä keskustelusta lähtien tuntui, että intressimme Euran Pallon kanssa kohtasivat ja prosessi eteni todella sujuvasti maaliin. Kerroimme molemmin puolin avoimesti mitä yhteistyöltä odotamme, eikä rehellisen mielipiteiden vaihdon jälkeen montaa palaveria edes tarvittu. Toivon myös, että Euran Pallon yhdessä Euran kunnan kanssa yhteistyössä rakentamat loistavat olosuhteet tuovat tietysti meille vielä tähän yhteistyöhön lisää arvoa. Kateellisina kävimme ihailemassa heidän hienon hallinsa luomia harjoitus- ja peliolosuhteita.

Euran Pallon vastuuvalmentaja Sami Lehto on tyytyväinen farmisopimuksen syntymiseen ja kertoo, että farmiyhteistyö on tuttua Ville Ulasen kanssa jo vuodelta 2020, jolloin Ulanen toimi Musan Salaman käskyttäjänä,

- Uskon, että farmisopimuksen myötä joukkueen tapahtumiin saadaan lisää tavoitteellisuutta ja kilpailullisuutta, joka tarttuu myös euralaisjoukkueen pelaajistoon. Keskustelujemme perusteella farmisopimus hyödyttää varmasti molempia joukkueita ja uskon sen myös toimivan keskustelumme mukaisesti.

FC Jazzin päävalmentaja Ville Ulanen korostaa, että usealla FC Jazzin nuorella on jatkossa hyvä paikka mennä eteenpäin laaditun farmisopimuksen kautta,

- Etenkin nuorille pelaajille on ensiarvoisen tärkeää saavuttaa tietyt peliminuutit joka vuonna, jotta he voivat kehittyä ja saavuttaa isompia asioita jatkossa. Tämä yhteistyö antaa siihen mahdollisuutta niin, että molemmat seurat tulevat varmasti hyötymään.

Molemmat seurat uskovat, että satakuntalaisen jalkapalloilun edistämiseksi ja satakuntalaisen jalkapalloilijan pelaajapolun mahdollistamiseksi avoimella yhteistyöllä saadaan ainoastaan positiivisia tuloksia.

Euran Pallo Ry

Postiosoite: